söndag 17 december 2006

Tindra, tindra lilla stjärna

Jag glömde ju alldeles bort att skriva igår att jag tror jag såg Fuglesangs rymdstation på himlavalvet. Det kan ju ha varit ett vanligt stjärnfall också. Det var lite häftigt faktiskt. Idag har vi inte sett några ovanliga himlafenomen dock bara helt vanlig julhandel. Visst var det folk i Södertälje men inte så mycket som jag hade förväntat mig. Det var äldste sonen som skulle julhandla. Yngsta säger att han ska julhandla dagen innan julafton när vi kommer upp till mormor. Jag har upplyst honom om att det inte kommer vara så många timmar kvar av öppettid på affärerna när vi kommer fram men han säger att han hinner. Kanske har han redan allt klart och inte vill säga det till mig... Mikael och jag hade riktigt trevligt på stan. När vi var på väg till bussen hände något märkligt. Mitt vad det var när jag gick där på trottoaren blev jag plötsligt väldigt yr i huvudet. För en kort sekund kändes det som att marken försvann under fötterna på mig. Jag var tvungen att ta tag i ärmen på Mikael som naturligtvis frågade hur det var. Visst har jag varit yrslig förut, jag har lågt blodtryck, men aldrig på det här viset. Det tog bara någon kort sekund innan jag återfick balansen. Däremot kändes det konstigt i huvudet. Det tog bortemot två timmar innan jag kände mig helt återställd. Undrar vad det kunde vara? Jag som inte ens lider av julstress.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Var rädd om dig vännen!

Mona sa...

Det är nog ingen fara med mig ska du se. Det var en otäck upplevelse men nu känner jag mig helt ok. Tack för att du finns Ingalill!