lördag 16 december 2006

Party

Minsta sonen har idag äntligen haft sitt födelsedagspartaj. Åtta grabbar kom hit vid 18-tiden. Det har varit fullt ös hela tiden men det har ändå gått väldigt bra. Jag kunde till och med titta på travet mellan 18 och 19, ostört. Då försedde sig de små liven med varmkorv med bröd. Lite senare hade jag tänkt ställa fram fika men se det hade de själva ombesörjt efter ungefär en kvart. Som luttrad barnkalasarrangör vet jag att det kan vara bra att sprida ut aktiviteterna. När de var yngre brukade jag ibland ha förberett en skattjakt som jag alltid beräknade för mycket tidsåtgång på. Det jag trodde skulle ta en timme eller i alla fall en halv gick på tio minuter. Nu sköter ungarna själva om aktiviteterna. De fikade alltså när jag kom in i köket. Därefter var det lek utomhus, tigerjakt i källaren och till sist limbo i vardagsrummet. Så plötsligt upptäckte jag att klockan var 21 och det var dags att avsluta kalaset. När jag dukade undan från vardagsrummet där chips och ostbågar stått tillsammans med dip, morots- och gurkstavar var det bara obetydligt mindre mängd av chipsen och ostbågarna i skålarna. Däremot var det tomt på gurka och morötter. Det måste väl ändå vara det yttersta beviset på att mina barn börjar bli stora, fast yngsta bara är 12 än så länge.

Inga kommentarer: