onsdag 20 december 2006

Slutrusch

Jag är i slutet av julförberedelserna. Ikväll har jag inventerat julklappar och konstaterat att jag har nästan allt nu. Några fler paket på väg hem från jobbet imorgon och det är klart. Det känns som att det är oöverstigligt mycket kvar att göra av övriga förberedelser. Förmodligen känns det så bara för att jag inte har någon struktur. Det som jag måste hinna tills på fredagkväll är att packa, slå in julklapparna, städa och tvätta. Mikaels julklappar är inslagna men det är ju bara en fjärdedel. Städa kan jag göra hjälpligt. Det behövs ändå när vi kommer hem. Tvätta är bra att göra i god tid innan man packar så man slipper packa ner blöta kläder. Det är väl inte så mycket egentligen när jag tänker efter. Om jag går och lägger mig nu så orkar jag kanske med att ha uppesittarkvällar torsdag och fredag. Tack och lov att det bara är onsdag än så länge.

Inga kommentarer: