tisdag 5 december 2006

Pannkaka

Ett mail mötte mig i min inbox på jobbet i morse om att jag hade 15 st purfärska ägg som väntade på mig i kylskåpet. Jag hade beställt dem redan förra veckan av en arbetskompis som äger höns. Idag passade det särskilt bra eftersom jag hade tänkt laga pannkaka till middag. På vägen hem stannade jag till i affären och köpte grädde och lantmjölk. När jag kom hem kokade jag, dagen till ära, jordgubbssylt av jordgubbarna som inte åts upp genast i sommras. Å vilken pannkaka det blev!!! Efter middagen har jag mest suttit i soffan och sovit. Kom på att det nog var dags att vattna blommorna. Jag borde göra det lite oftare. Men på något vis har blommorna vant sig vid den spartanska tillgången på vatten. Jag fattar inte hur de överlever överhuvudtaget.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Men hallå! JAG fick ju ingen pannkaka!

Mona sa...

Det är klart du ska få pannkaka! Jag ska säkert göra det nästa vecka med. Då lovar jag att säga till i förväg så bjuder jag på lunch.