fredag 22 december 2006

Örnen har landat

Det är sent. Idag gick jag hem tidigare från jobbet. Hemma har jag packat och städat till så det ska vara någorlunda snyggt här medan vi är borta. Jag har varit väldigt effektiv för jag hann med en massa andra saker också som att söka jobb och sätta ihop 216 rader till morgondagens V75. Jag var också över till grannen med min azalea som jag gav till henne som tack för att hon tar hand om Simon medan vi är borta och firar jul. Nu är allt klart för avfärd förutom toalettsakerna som ska packas ner imorgon. En annan som precis kommit "hem" är Christer Fuglesang. Jag och Mikael har precis tittat på landningen på NASAs puplika sändning. En annan sak som hänt idag och som är betydligt större för mig än en rymdfärjas landning är att Hanna haft avslutning i sin skola. Jag vet inte vem som är mest lycklig över hennes framgångar, hon eller jag? Redan på jobbet ringde hon mig och meddelade kvittrande att hon hade fyra VG och 5 G i slutbetyget. Om någon talat om det för henne för ett år sedan att det skulle gå så bra för henne hade hon förmodligen haft svårt att tro på det. Jag med om jag ska vara ärlig. Jag är så lycklig för hennes skull.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Jag så övertygad om att de skulle krascha så jag blev nästan besviken när de inte gjorde det. ;)
Men bara nästan...

Hanna är ju hur duktig som helst ju! :D
Både hon och Ingalills Rikard är väl två perfekta bevis på att de där hopplösa barnen inte är så himla hopplösa!

Anonym sa...

Inga barn är hopplösa... men visst är det svårt att tro på dem när man bara för höra klagomål på dem typ "han kan ju aldrig sitta stilla".
Min son har i sitt första betyg 2 MVG, 9 VG och sedan några få G
Gissa om man är stolt över honom och önskar att hans gamla fröken H hade fått se resultat av sitt slit! Visst kan jag gå och visa henne betyget men det är inte samma sak som att själv få uppleva hur duktig han faktiskt är under lektions tid. Tyvärr så lär hon väl aldrig få tid att besöka sin gamla klass.........