måndag 4 december 2006

Det blir sällan som man tänkt sig...

I min familj är det ofta tvära kast. Jag kan planera dagarna i ända, det blir nästan aldrig som jag tänkt mig i alla fall. Många viljor ska styra och få säga sitt. Mamma ska förhandla, jämka och medla så alla blir nöjda och glada. Igår såg jag bra och dessutom billiga vinterskor till pojkarna när jag var ute och handlade. Idag hade jag tänkt ta med sönerna till affären för att prova ut var sitt par till dem. Det hade inte de tänkt. Deras pappa hade andra planer, att åka till badhuset tillsammans med dem och DET var MYCKET roligare än att åka och köpa skor. Så kom det sig att jag blev hemma och fick pyssla om tvättmaskinen istället. Det var mer än välbehövligt så någon mening var det väl med att vi inte kom iväg. Å skorna, de finns kanske kvar till en annan dag.

1 kommentar:

Hanna sa...

Hehe, nej det blir sällan som man tänkt sig.
Jag och Maria skulle åka till Uppsala och shoppa idag medan Max var på dagis men Max ville inte gå på dagis så istället har vi varit i Uppsala och åkt rulltrappa... :)