tisdag 12 december 2006

Affärslunch

Idag blev vi bjudna på lunch av företaget. Vi har varit så duktiga och jobbat på så bra att ledningen tyckte det var värt att fira. Ungefär samtidigt fick vi reda på att 450 st ska bort. Jag undrade i mitt stilla sinne om det var vårt gravöl vi bjudits till. För min del har det inte sett så ljust ut att få stanna kvar på jobbet när mars infaller nästa år. Med det här senaste beskedet grusades de små hopp jag hade. Nåväl, på något vis måste det ordna sig. Arbetslös vill jag inte vara i allmänhet och i synnerhet inte med den här regeringen. Jag försöker se med optimism och tillförsikt på framtiden. Tänk vad spännande! Jag har ju inte en aning om vad jag gör vid den här tiden om ett år. Har man det någonsin? Man brukar i alla fall ha en aning. Det skulle vara kul att prova på att ha ett eget företag. Jag har en tid sprutat ut idéer om vad jag skulle kunna göra. Problemet är att det nog kan vara svårt att få någon bärighet i någon av dem. Men några idéer är faktiskt så bra att det kan vara värt att försöka få ihop en affärsplan. Det får väl bli julledighetens aktivitet.

Inga kommentarer: