lördag 9 december 2006

En helt vanlig lördag

Vaknade, åt frukost, klädde på mig, funderade på vad den här dagen hade att erbjuda. En sak var säker, vi skulle i vanlig ordning spela på V75 men för övrigt fanns inget inbokat. Det blev en tur till soptippen med min gamla diskmaskin som stått på gården och skräpat i flera månader. En säck med gamla kläder och två madrasser fick också komma med. Efter det åkte vi till Torekällberget. Jag köpte en strut godis var till pojkarna. När vi kom till Järna igen handlade vi och jag köpte fikabröd på nya konditoriet. Det var kul att spela på V75. Det brukar det vara men nu när vi börjat sätta ihop våra egna rader är det lite extra spännande. Det blev inte mer än fyra rätt men det var kul i alla fall. Jag lagade middag. Lövbiff, pommesfrites och bearnaisesås. Simon kom och jamade vid mina fötter, i vanlig ordning. Han fick en pommesfrites och ÅT UPP DEN! Jag har en katt som alltså äter potatis. Jaja, konstigare saker har väl hänt. Nu är klockan mitt i natten och vi har precis avslutat TV-kvällen med en skräckfilm tillsammans med yngsta sonen. Nu väntar sängen.

Inga kommentarer: