torsdag 29 mars 2007

Trött, tröttare, tröttast

Min tredje dag på nya jobbet är tillända och jag är trött. Det är mycket information att hålla reda på och många nya intryck att smälta som alltid när man är på ett nytt ställe. Jag har lärt mig en helt ny analys som jag inte kunnat förut. Det är faktiskt lite komiskt. När jag var kvar på mitt gamla ställe vägrade jag gå UV-kursen som Ingalill höll i bara för att jag var arg på AZ för att de inte kunde fastanställa mig. Nu kör jag UV hela dagarna. En annan sak som var riktigt komisk idag utspelade sig under lunchen. Som brukligt är blir de nyanställda bjudna på lunch en gång tillsammans med fadder och de chefer som är inblandade. Vi var fem stycken som gick iväg till matsalen, två gruppchefer, min fadder, min koordinator och så jag. De skulle visa mig tillrätta. På vägen dit mötte vi Sissi som jag fick stora kramen av. När vi kom upp till matsalen satt Erik där och när vi skulle välja kaka till kaffet kom Johan med sin bricka. Min fadder frågade om jag kände ALLA människor på hela AZ. Det gör jag naturligtvis inte. Vi råkade bara träffa på de flesta vid ett och samma tillfälle.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så det kan gå tjejen! Hade du gått min kurs så hade du antagligen inte blivit satt på uv-analyser...... *s*

Mona sa...

Näe troligen inte. Då hade jag nog blivit upplärd på LC istället. Men det ÄR kul att analysera med UV, det har jag aldrig tvivlat på. Att jag satte mig på tvären hade ju bara att göra med hur AZ behandlade sin personal.
Kram på dig Ingalill

Ingalill sa...

Jag förstod dig till fullo!
kram vännen!