måndag 12 mars 2007

Luggsliten charm

Jag har hittat ett "nytt" uttryck för mitt hus. I en bok på resterna av bokrean i fredags fann jag det här uttrycket i en inredningebok som jag stod och höll i. Underbart! Jag brukar säga till de oinvigda att mitt hus ser ut som en loppmarknad. Det mesta finns det bara en av eller bara ett par. Det gäller även matporslinet och köksstolarna. Ändå är det en trivsam atmosfär i det här huset, säger folk i alla fall själv är jag väl ganska partisk i målet. Luggsliten charm passar så bra!

4 kommentarer:

Hanna sa...

Det ÄR trivsamt hemma hos dig! Mycket!
Och så är jag kär i din trädgård! ;)

Anna Stilla sa...

Och jag vet en som vill ha dina köksluckor! Kram!

Anonym sa...

Men hallå där! Jag som bor så nära...... har varken sett trädgård eller köksluckor. Hm.......

Mona sa...

Hanna: Tack! Det värmer oerhört ska du veta. Om du känner arbetslust så finns det hur mycket som helst att göra snart. Välkommen!

Anna: Då vet jag en som får vänta länge :-) Men du, kan du hälsa någon att det börjar bli dags att göra något åt äppelträdet nu. Välkommen på besök ensam eller allesammans eller bara valda delar oavsett om ni bara vill beundra mina köksluckor eller hjälpa mig med trädet! Mat och kaffe utlovas.

Ingalill: Men kom hit någon gång då! Mig veterligen har jag aldrig hindrat dig. Första "rastningen" får bli att du går till mig. Basta!