fredag 16 mars 2007

Semester!

Så var veckan slut. Det är hektiskt att vara arbetslös. Det finns hur mycket som helst man MÅSTE göra. Idag har jag i alla fall varit på anställningsintervju ute på Gärtuna. Det kändes bra när jag gick därifrån. Han som höll i intervjun avslutade med orden att om han själv fick bestämma så skulle jag få jobbet. Dessvärre verkar jag inte kunna få börja förrän en bit in i april. Å så måste jag väl söka jobb som en galning fram tills dess säger säkert arbetsförmedlingen. Nåväl, visserligen är jag glad att jag förmodligen har ett jobb igen men visst smäller det väl högre med en fast tjänst någonstans. Å andra sidan känns det faktiskt som att jag får någon form av respit några månader till.

På eftermiddagen tog jag tåget in till Stockholm och satte mig på bussen upp till Smedjebacken och Martin. Här ska jag vara en vecka och bara njuta av ledigheten för nu känns det verkligen som att jag är ledig. Jag har semester!

Inga kommentarer: