söndag 4 mars 2007

"Yes, imorgon är det skola igen!"

Rubriken är min yngste sons uttalande. Han är less på att ha sportlov. Pojken saknar sina kamrater så mycket när det är lov från skolan. De finns så många han träffar i skolan som han inte träffar på fritiden. Han är absolut inte ensam när han är hemma men det är ändå ett begränsat antal och inte alla på en gång. Han får så lätt tråkigt när han inte har sina sociala kontakter runt sig.

Själv har jag gjort en bedrift jag inte trodde var möjligt. Min fästman försökte ställa in SvT2 innan han åkte. Jag har så dålig bild på den kanalen. Det visade sig att han på något vis lyckades se till så programinställningen på den kanalen tappades helt. Jag hade bara en blå ruta att titta på när jag slog på tv:n senare. Nåväl, jag som aldrig har gjort kanalsökning förut på någon tv alls lyckades till slut via intruktionsbok få till det. Så nu kan jag se mina tre kanaler igen. Hurra vad jag är bra!

2 kommentarer:

Hanna sa...

Fan va du är bra!

Mona sa...

Ja visst är jag. Jag är så stolt att jag nästan spricker. Det är när jag klarar sånt jag inser att jag faktiskt visst klarar av att bo i eget hus själv. Fixar man inställningarna på TV:n via intruktionsbok så fixar man allt!