torsdag 8 mars 2007

Internationella kvinnodagen

När jag igår flackade mellan Södetälje och Järna passade jag på att läsa våra gratistidningar. I CITY hittade jag en underbar krönika av Ana Martinez. Hon hade skrivit en hyllning till "tanten". Oftast förknippas ju tanten med något tråkigt och grått, ofta också ganska skrynkligt, Gud bevars. Hon skriver istället: "Tanter är intressanta kvinnor, som lagrat vin, den mogna fruktens sötma i kombintion med erfarenhetens uthålliga list ger tanter deras kryddiga smak." Jag tycker det är så himla bra! Ju äldre jag själv blivit har jag ju dragit på mig mer och mer erfarenhet på de flesta områden. Tänker jag tillbaka så är jag inte alls samma person som jag var när jag var tjugo. Å mer kommer det att bli. Nu när jag dessutom har min fästman som jag faktiskt vill leva och bli gammal tillsammans med så går det inte att förneka vilken lyckligt lottad människa jag är. Jag har levt i 43 år. Om man dubblar det blir det 86. Tänk vad mycket jag har kvar att uppleva, om jag får vara frisk och ha hälsan!

2 kommentarer:

Hanna sa...

Du är typ utmanad på min sida :)

Mona sa...

Utmaningen antagen!
Kram