torsdag 15 mars 2007

Full fart

Så var denna dagen till ända. Jag har städat, tvättat, packat coh sen eftermiddag begav jag mig in till Södertälje för att träffa Hanna och två (tre) väninnor hemma hos Hanna. Vi skulle ha hudvårdskväll tillsammans med den tredje väninnan som stod som konsult och försäljare för kvällen. Backen upp till Hannas lägenhet påminner väldigt mycket om första backen i Vasaloppet, den som det alltid blir stockning i från början. Jag gick och jag gick och jag gick å så när jag trodde att jag var framme så svängde vägen och det var nästan lika långt kvar. Uppåt, uppåt, uppåt. Sista biten fick jag i alla fall åka hiss. Det skulle bara fattats att hissen varit trasig. Trevlig kväll i glada vänners lag väntade. Sånt här borde vi göra oftare. Jag blev lite sugen igen på att bli hudvårdskonsulent, fast på deltid. Men det får dröja ett tag till. En sak i taget. Imorgon blir det en spännande dag. Gäsp!

Inga kommentarer: