måndag 5 mars 2007

Tahandommigsjälv-dagen

Idag har jag tagit hand om mig själv. När pojkarna hade gått till skolan satt jag och slötittade på tv:n en stund och sedan tog jag mig själv i kragen. Styrkt och inspirerad av ett mail igår som handlade om Vårruset kände jag hur det spritte i kroppen. Jag gick in i mitt lilla "hemmagym" och satte mig på motionscykeln och cyklade. Det är vansinnigt tråkigt att cykla på motionscykel men lite roligare om man har musik på. Fem låtar Cajsa-Stina Åkerström i ca 30 km/h. Sedan rann svetten om mig. Usch vilken usel kondition jag har! Efter duschen tog jag mig tid att smörja in mig med hudbalsamet jag fick i julklapp av min syster och som luktar så gott, så gott. Det är så sällan jag har tid att ta hand om mig. Sedan satte jag mig vid datorn och la in mitt CV på Telgekoncernens hemsida och ringde på ett annat jobb som handlade om formulering av insulin. Det enda jag inte är nöjd med mig själv över idag är att jag borde ha tagit mig ut i det vackra vädret.

5 kommentarer:

Hanna sa...

Var du tvungen att lägga till den sista meningen när du annars lyckat skriva bara positiva saker om dig själv? Det va väl onödigt! :-)

Anna Stilla sa...

Ha! Cykeln kom till nytta i alla fall :-) Ta hand om dig själv Mona, det är din tid nu. Och har du för tråkigt så besök Eskilstuna! Vi kanske bör stämma ngn träff nu innan du hinner få ett nytt jobb. På helgerna får du besök av andra så jag tar vardagar istället. Kram!

Anonym sa...

Vad hærligt med en tahandommigsjælv-dag! Passa på och njut. Du vet, alla andra tænker bara på sig sjælva, så det ær du som måste tænka på dig!

Mona sa...

Hanna: Ja visst var det onödigt. Det håller jag med om. Bra att få påpekanden. fortsätt med det när du märker att jag är inne på fel spår.

Anna: Kom hit genast! Skynda dig! Jag vill så väldigt gärna träffa dig. Kram på dig!

Ulla: Så sa även vargen i Bamse :-) fast om sig själv förstås :-)

Anonym sa...

Och Pentti varg, ikke att førglømma!