onsdag 14 mars 2007

Nya tag och efterspel

Dagen började bra. Proffice ringde och ville att jag skulle gå på anställningsintervju på fredag, på AstraZeneca AB. Nu är det något Q-lab på Gärtuna som är intresserade. Det ska bli intressant. Naturligtvis blev jag glad. Å den lön jag blev erbjuden är ungefär densamma som jag haft plus bonusen som delas ut varje år. Ok att jag som konsult inte kan nyttja förmåner på samma sätt som de AZ-anställda men jag nyttjar dem ju inte så förskräckligt mycket så det ska nog ordna sig. Gratis kaffe kommer jag nog att få i alla fall. Men jag ska ju få jobbet först förstås.

Lite senare på dagen ringde Karin från SOC. Hon hade fått anmälan från polisen angående misshandeln som Mikael gjorde sig skyldig till för några veckor sedan. Jag kände hur upprörd jag blev igen. Ja, inte på Karin utan på att det överhuvudtaget kunde hända och att ingen verkar ta tag i den där andra grabben. Nu är ju Mikael under 15 år så det kommer ju inte att hända något men Karin ville träffa oss naturligtvis. Det är hennes skyldighet. Det känns bra att det är hon som är handläggare. Henne känner vi ju sedan tidigare.

Jag skulle så stort både städa och sätta om blommor och så nya idag. Tror du det blev något av det? Ja, jag har i alla fall börjat att städa och jorden bar jag upp från garaget. Mer blev det inte idag. Jag förstår inte vart tiden tar vägen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Håller tummarna för att fredagen blir en bra dag med positivt resultat.

Tiden ja...... den flyger alltid sin kos oavsett hur många timmar man har till sitt förfogande tycker jag!

Jag tror nog du hinner fixa dina blommor imorgon torsdag..... de springer inte sin väg!
Kram kram

Anna Stilla sa...

Jag får det inte ihop. Det måste vara dyrare för AZ att anställa konsulter än att ha fast personal. Eller? Hur funkar det? Kram.

Hanna sa...

Ska hålla tummarna för dig på fredag när jag sitter i solen och gör ingenting.

Anonym sa...

Men konsulter kan man låta gå över dagen....... dvs de är bra att ha så länge man behöver dem men sedan räcker det med ett telefonsamtal så är kostnaden borta.