måndag 2 april 2007

Utan varmvatten

Ikväll leker vi att vi är på landet och saknar varmvatten. Hur vi än spolar i kranarna kommer inget varmt ur dem. Ska vi ha varmvatten får vi värma på spisen. Ja, det här ingen hobby jag brukar ägna mig åt men idag är det onekligen enklast att se det som en sport att så länge som möjligt klara sig utan. I konceptet ingår givetvis att intala sig själv hur mycket man tycker om att tvätta sig under iskallt vatten. Det är så FRISKT!!! Positivt tänkande FÅR man användning av när det är så här. Vad är det som har hänt? Jo, jag håller på att byta värmesystem från olja till bergvärme. Arbetet gick inte som var tänkt idag. Gamla pannan är urkopplad och nya värmepumpen installerad. Jag har gudskelov värme på elementen men dock inte något varmvatten. Killarna skulle fixa det imorgon. Jag vet inte vad som hänt men fungerar gör det inte. Det är väl något med varmvattenberedaren skulle jag tro. Annars är jag fortfarande mycket trött. Idag har jag kört körkortsanalys så imorgon kanske jag får min behörighet om jag har lyckats fixa allt som ska göras. På eftermiddagen gick jag e-learningkursen om internetanvändande. Den var MYCKET grundlig. En sådan hade jag behövt gå när jag var alldeles ny internetanvändare. Bland annat fick jag undervisning i hur man söker på google. DET och mycket annat kunde jag sedan många år tillbaka. Nåväl, nu ska jag snart ha den behörigheten också.

Inga kommentarer: