söndag 15 april 2007

Sköldpaddan lyser i skymningen

Jag har en sköldpadda med solcellampa i trädgården. På kvällen lyser den så fint. Jag ser den från fönstret när jag sitter framför datorn. Hela förra veckan var jag vansinnigt trött. Jag sov dåligt flera nätter. Såg omrörarna i vattenbaden som jag håller på med på dagarna så fort jag blundade. Nu har jag fått lite distans. I torsdags kom Martin hit. Det var kul att träffa honom igen. Men ack så trött jag var. Orkade inte hålla honom sällskap på kvällen. I fredags bjöd dotter Hanna på middag. Det blev skaldjur för hela slanten. Först en räkmacka, sedan friterade scampi och tigerräkor samt musslor kokta i vitt vin och till efterrätt glass. Jag åt så magen höll på att spricka. Å ja, jag vet att man inte ska köpa tigerräkor men det visste inte Hanna å när de nu fanns i huset så var det väl ännu mer slöseri med Moders Jords resurser att inte äta dem alls. Gott var det i vilket fall som. Det som vi inte fick ner i våra egna magar gav jag till min granne Tarja. Martin och jag skulle åka till Smedjebacken på lördagen så vi kunde inte spara dem heller. På lördag åkte vi så första långresan för mig på mc i år. Härligt! På kvällen var det 50-årsfest hos en god vän till Martin. Det var en kul och lättsam fest och åter igen åt jag så magen stod rätt ut på mig. Å idag har jag åkt hem. Det känns som att helgen på ett sätt varit så lång, och på ett annat sätt har den bara svischat förbi. När jag åkte från Martin idag tänkte jag för mig själv att jag är en lycklig människa som får ha honom i min närhet.

2 kommentarer:

Anna Stilla sa...

Hmm, jag minns den. Sköldpaddan... Sist trodde jag att det var UFO som blinkade i din trädgård.

Jag har hittat en fantastisk annons:

"En mc jacka till salu. Priset: en kväll i bastu". Ska du nappa? För min del är nog mc-åkandet ett minne blött. Synd, så synd.

Kram och vila dig så mycket du kan.

Mona sa...

Tack för tipset om mc-jackan men jag tror min håller för i alla fall en säsong till. Men det var en underbar anonns :-)