tisdag 17 april 2007

Möten och ickemöten

Idag var det möte på mitt jobb, ett sådant som jag inte får gå på bara för att jag är konsult och inte ordinarie personal. Å det var inte måttligt länge heller. I två och en halv timme skulle de mötas. Jag ordnade med lite privata saker under tiden, tog lite kopior och ringde några telefonsamtal. Å så fikade jag. Mina huvudsakliga arbetsuppgifter var klara för dagen och är man ny på ett ställe är det svårt att kunna se vart man kan rycka in extra. Då får de stå ut med att jag inte är lika aktiv som på förmiddagarna. På kvällen var det dags för mitt eget möte, konsultmöte med Proffice. Jag hade lite tid att slå ihjäl och hamnade givetvis på bokhandeln. Det är alldeles sant som kompis Hanna säger när hon påstår att de slängt ut alla inbundna böcker och ersatt dem med pocket. Helt gräsligt, på en bokhandel! Om jag vill ha pocket så går jag väl till Pocketshoppen. Men sist jag var på Pocketshoppen såg jag att de även hade inbundna böcker där... Ur led är tiden! Nåväl, jag hittade i alla fall en bok som jag bara var tvungen att köpa när jag såg priset. Den var nästan gratis! Å den handlade om pressade juicer av frukt, bär och grönsaker. Det fanns massor av läckra recept i den. För att inte tala om bilderna! Jag fick energikickar bara av att titta på dem. Sedan gick jag på HM en sväng. Då ringde mobilen. Det var mamma som ville att jag skulle ringa hem till minsta sonen som ville ha med mig på föräldramöte. Men jag hade ingen aning om att det skulle vara föräldramöte idag. Det hade inte han talat om för mig. Dessutom var och är han hos pappa förra veckan och den här veckan så varför skulle jag veta det. Det gick ju naturligtvis inte att gå på föräldramötet när jag skulle på Profficemöte som de dessutom ville ha in anmälningar i förväg om för att de skulle bjuda på något ätbart. När ska mina barn lära sig att jag inte ALLTID kan släppa vad jag har för händerna och komma rusande? Jag hann klippa mig också under den tid jag hade att vandra på stan. Sedan var det dags för Profficemötet. Det var kul att träffa de andra konsulterna som var där. Jag fick tillfälle att fråga hur det var med mötena på deras arbetsplatser, samtliga inom AZ, och jag fick veta att ALLA var välkomna på ALLA aktiviteter som rörde info om jobbet. Det är tydligen bara ute hos mig som det är som det är.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Visst är det förjäkligt!
På en bokhandel ska det finnas böcker, inte bara extremt tjocka tidningar!!

Mona sa...

Jag hittade faktiskt en hörna med några inbundna böcker också men övervägande delen var pocket. Å bedriver man bokhandel på det viset då tycker jag man har kommit riktigt på villovägar.