fredag 6 april 2007

Långfredag

Arla morgonstund gav jag och minsta sonen oss iväg i taxi till Södertälje Hamn. Han hade med mormors hjälp bokat en påskresa till sig själv upp till mormor och morfar. Den enda tiden som gick att boka var till halv nio på morgonen. Dessvärre går inte tågen varesig särskilt ofta eller tidigt på röda dagar så det fick bli taxi till Södertälje. Därifrån kunde vi ta tåget ut till Arlanda. Det tar sin tid att åka pendeltåg mellan två ändhållplatser tur och retur så strax efter 11 var jag hemma igen. Det är gånger som denna jag önskar mig en bil i present nästa gång jag fyller år. Det här är nu ingen uppmaning till de av er som läser det här som känner mig och eventuellt tänker uppvakta mig. Jag skulle nog inte kunna ta emot något så dyrt.

Varmvattnet kom tillbaka. Men jag saknade värme på tre element. Det var lätt fixat med avluftning. I onsdags forslades gamla pannan iväg. Jag kom precis hem när killarna höll på lasta in den. Då passade jag på att fråga var min cirkulationspump tagit vägen. Den hade bara några år på nacken så den ville jag gärna ha kvar. Att den inte var mycket använd hade även de upptäckt och därför hade de tagit hand om den. Jag bad om att få tillbaka den. Vad de måste svära över mig! Men pumpen ligger nu i pannrummet, vad jag nu ska använda den till :-)

Inga kommentarer: