tisdag 1 juli 2008

Idag rekomenderar jag...

...alla att titta in hos min kompis Anna. Jag väcktes av skönsång och frukost på säng. På frukostbrickan låg två små paket. Båda innehöll fingerborgar. Jag samlar på sådana så jag blev jätteglad. Vi packade och sedan åkte vi iväg till Anna och Magnus. Där blev det mer uppvakning. På krokiga vägar har vi letat oss vidare från dem till Smedjebacken. Nu väntar vi på vänner från Holland. Imorgon ska vi fira på riktigt med kalas och tårta. Ja, ni har gissat rätt. Jag fyller år idag. 45 år har jag blivit. Många har ångest inför att bli äldre. Det har inte jag, inte än i alla fall. Rent biologiskt skulle jag kunna bli 90 år om inte sjukdom och allmänt förfall inträffar. Att ha levt de första 45 åren tycker jag har tagit ganska lång tid. Om jag då har lika långt kvar så borde jag ha massor av tid kvar till att upptäcka nya saker och förverkliga mina drömmar på. Gör varje dag till en unik dag utan att du behöver slå klackarna i taket för det. Då blir livet innehållsrikt. Om jag lyckas med det kommer jag att vara nöjd som 90-åring.

5 kommentarer:

Ingalill sa...

Ber att få överräcka en cybertulipan på födelsedagen!
Hoppas dagen varit inte bara bra utan superduperbra!
Grattis på dig!

Hanna sa...

Grattis än en gång!
Jag skulle inte heller ha några problem med att bli 90 om jag fick vara hyfsat frisk och ha åtminstone de flesta hönsen hemma. Då skulle jag ha en liten stuga och en stor, lummig rosenträdgård!
Tyvärr lär jag sluta vid senast 85. Förmodligen tidigare om man ser på min släkt. Inte för att det hindrar mig från att ha en rosenträdgård.
Antingen det, eller så ska jag vara en såndär riktigt mystisk och otäck tant med femtitolv katter ;)

Mona sa...

Tackar för gratulationerna! Dagen blev precis vad jag hade förväntat. Idag fortsätter firandet. Det är verkligen kul att fylla år.
Kram / Mona

Anonym sa...

Grattis i efterskott! Ingrid

Mona sa...

Ingrid: Tack så jättemycket! Du grattade på den dag som blev den riktiga firardagen i år. Tänk att det ska vara så svårt att få fira sin födelsedag på rätt dag :-)
Kram / Mona