söndag 20 juli 2008

Å på den sjunde dagen...

...vilade Gud. Den sjunde dagen blev tydligen en söndag. I vilket fall som så vilade även jag idag. Jag hade bestämt i förväg att jag skulle ha en vilodag idag. För säkerhets skull och för att jag skulle hinna vila mycket steg jag upp klockan 8, åt frukost, duschade och klädde mig. Sedan intog jag viloläge i trädgårdsstolarna med stickning och en kopp te med tillhörande Snoddaskakor. Jag bakade en plåt i torsdags som vi nästan har ätit upp under helgen. Solen har ibland lyst på mig där jag suttit, ibland har den gömt sig. Vinden har friskat i ibland lite väl mycket för att vara bekvämt i tunna kläder men strax har solen värmt igen. Två av barnen, Erika och Mikael har gjort mig sällskap emellanåt och en stund gjorde även pojkarnas kompis Oskar oss sällskap. Till middag grillade vi hamburgare på utegrillen och åt utomhus. Sådana här dagar är livet bara så underbart!

2 kommentarer:

Sömsmånen sa...

Å vilken dag! Så ska det vara när det är som sämst, brukar en kompis till mig säga. Du, halsduken är jättefin!

Mona sa...

Tack Anna! Det var en alldeles, alldeles underbar dag.
Kram / Mona