måndag 28 juli 2008

Jag tvingar mig...

...just nu till att vara vaken en stund till. I natt hade jag oerhört svårt att sova. Jag var helt enkelt inte trött. När klockan var halv ett släckte jag lampan. Halv tre tände jag den igen för att läsa en stund till. Klockan 5 ringde klockan. Jag hann studera lite människor under tiden som jag väntade på bussen i Södertälje Syd. En hade med sig ett skidfodral som faktiskt såg ut att innehålla just skidor. Stackars människa, tänkte jag. Undra just var han hade tänkt hitta snön i denna sommarhetta.

På jobbet var det lugnt och stilla. Inte en människa syntes till. Till slut kom en av mina arbetskamrater. Då fick jag äntligen prata med någon. Det fanns inte ett enda prov inne för analys. Istället har vi fått ägna oss åt förberedande arbete. I slutet av veckan kommer det att drösa in prover.

Inga kommentarer: