måndag 21 juli 2008

Lika trevlig som dagen igår...

...var har den här dagen varit tråkig. Åska och regn har bidragit med huvudvärk. Magen har även gett sig till känna då och då. Men jag hittade ett par vita knäbyxor jag köpte förra året men hade glömt bort och som passade alldeles utmärkt att ha under min blå klänning. Det svalare vädret gjorde att jag gärna hade något extra på mig idag.

Tidigt, tidigt i morse klev jag upp för att vinka av äldsta dottern Erika. Hon skulle tillbaka till Skövde. De fyra timmar jag dittintills hade sovit räckte inte för att klara resten av dagen på så jag somnade om till 8. Min plan var att jag skulle jobba med MK idag. den planen höll ända till åskan började mullra. Eftersom jag har sådan stor respekt för åskan skyndande jag mig att dra ut alla ledningar in till datorerna samt TV och telefon. Å utan varesig telefon eller dator tillgänglig blir det svårt att göra något vettigt av den verksamheten. Jag fick ägna mig åt boken och stickningen idag också. Det gör jag i och för sig gärna.

I eftermiddags gjorde jag nya fällor åt sniglarna. Det är inte klokt så effektivt det är. Ett par timmar senare såg det ut så här.


Ok, de första fick hjälp att ta sig ner ska erkännas men resten har krupit ner själva och fler är på väg.

2 kommentarer:

Anna Stilla sa...

Är det ölen du dränker dina trädgårdsgäster i?

Kram
Anna

Mona sa...

Jajjamensan, alkoholen skördar sina offer. I det här fallet hoppas jag att IOGT-NTO inte har några invändningar.
Kram / Mona