onsdag 9 juli 2008

Nu...

...är det gjort! Jag har tagit hand om ogräset på berget så jag kommer åt jordgubbarna. Det var inte helt utan krångel. Vi fick åka in till Södertälje och handla ny tråd till grästrimmern. Det var ca två dm kvar i trimmern när jag först tog ut den. Nåväl, igår var vi också in till Södertälje. Jag skulle ha nålar till min symaskin. Jag tänkte att det kanske skulle finnas på Jysk eller Rusta. Tji fick jag men jag fyndade ändå. Tio nya tvättlappar till min Mary Kay-verksamhet för 75 kr och en DVD för 199 kr. Det är ingen jätteflashig DVD men det behöver jag inte. Huvudsaken den går att använda. Sedan åkte vi till ICA för att handla mat och där hade de synålar.

Jag lagade en maträtt som jag inte har gjort förut. Tacokyckling. När jag skulle laga till den hade jag tappat bort receptet så jag fick improvisera och glömde helt bort att det skulle vara tacokrydda med. Så det blev tacokyckling utan taco. Det gick det med och var faktiskt himla gott.

Idag har vi först vinkat av Åsa och Tomas. De skulle vidare upp mot Dalarna. Sedan satte jag igång med att röja i trädgården. Tokigt nog glömmer jag bort att ta före- och efterbilder. Det blir verkligen stor skillnad när man får bort meterhögt ogräs :-)

2 kommentarer:

Anna Stilla sa...

Jag köper mina nålar på ICA :)

Du är rolig Mona, glömma bort tacokryddan i tacokycklingen. Det viktigaste nog är att det var gott.

Kram
Anna

Mona sa...

Anna: Jag blev själv lite full i skratt när jag upptäcke att tacokryddan var kvar i skafferiet. Lappen jag handlade efter hade jag slängt, matvarorna var inplockade och jag hade glömt att rätten hette tacokyckling. Så det kan gå!
Kram / Mona