onsdag 16 juli 2008

Min vana trogen...

...vaknade jag även denna morgon före nödklockan ringde. Jag vill inte sova för länge på dagarna. Det är lättare att hålla ordning på dygnet om man stiger upp i tid. Sover jag till 8 så sover jag tre timmar längre än jag gör när jag jobbar ändå och det får vara nog.

Min nystickade halsduk som nu är torr har jag klippt ett bakstycke till i fleecen jag köpte igår. Det var svårare än jag trodde att sy dit det. Jag har precis gett upp för ikväll så ni som är nyfikna får vara det ett tag till. Men den blir fin, i alla fall i mina ögon.

Trädgårdsarbetet fick nöja sig med att bli gräsklippning och lite klippning av rotskott från den japanska rönnen. Sedan skurade jag trädgårdsmöblerna, tog fram stolsdynorna och en duk. Mitt på bordet satte jag en begonia. Sedan satte jag mig där och stickade och läste om vartannat. Jag har ett nytt stickprojekt sedan igår. Jag stickar en mössa i mönstret fågeltramp. Det är väldigt enkelt, består bara att räta maskor. Vartannat varv lyfter man varannan maska som om man skulle stickat den avig. Tråden läggs bakom arbetet.

Ikväll kom äldste sonen på besök. Han hade kört sin nya moppe. Det känns bra att han inte behöver vara beroende av bilskjuts när han måste hit från pappa och hämta något. Han hade full koll på att Erika verkar vara på väg hem till helgen. Då kommer nog han med.

Inga kommentarer: