torsdag 10 juli 2008

Angående min hantverksdag...

...tycker jag det är lite roligt att det var just Erika som anmälde intresse. När hon var liten försedde jag henne med diverse pyssel, mest julpyssel på julloven, i julklappspaketen. Så en jul frågade jag flickorna vad de önskade i julklapp och fick till svar från ovan nämnda doter "Mamma, ingen pyssel!" Hon var less helt enkelt. En annan bekant till mig gjorde ett konstaterande för några år sedan när barnen var på väg att bli stora. Han sa: "Det man tvingar barnen till när de är små återvänder de till som vuxna". Han menade på att de platser han tvingat barnen att besöka när de var små och som de då varit måttligt förtjusta i valde de självmant och med stort intresse att återvända till som vuxna. Idag ringde Erika och vi kom att prata om våran kommande pysseldag. Hon tyckte absolut att vi skulle ha en julpysseldag. Hon som absolut inte ville ha julpyssel som julklappar av mig när hon var mindre. Jag tycker det är så sött av henne att vilja det nu. Bättre sent än aldrig.

Idag har jag plockat av bären från ena busken med svarta vinbär. Det slank med lite hallon men det gör inget. Jordgubbar har jag också plockat. Sedan tog jag tag i det meterhöga ogräset som växer där de gamla hallonbuskarna växte förut innan vi grävde bort dem. Förra året odlade jag squash där. I år har jag bara låtit ogräset växa. Jag är långtifrån klar men tror jag förtog mig ändå med tanke på att jag stått dubbelvikt i jordgubbslandet innan. Min arma rygg! Jag får ta det lugnt ett tag helt enkelt.

Ikväll har vi varit på veteranbilsträff i Trosa. Det var en massa finbilar där, fler än jag trodde att det skulle vara. Ca 90 st faktiskt. Efter att ha sett oss omkring och köpt glass (obligatorium när man är i Trosa på sommaren) tog vi fram vår campingutrustning och placerade den bakom lilla Ms Charleston och så drack vi kaffe i solskenet och pratade med folk som kom och beundrade vårt lilla fordon. Det var kul, mycket roligare än jag kunde ha förställt mig.

Från det ena till det andra har jag köpt en väska av Anna. Jag har den hos mig senast måndag och jag riktigt längtar till jag får se den i verkligheten.

Inga kommentarer: