fredag 18 juli 2008

Jag har genom åren...

...märkt att jag mår väldigt bra där det växer. Prunkade trädgårdar som utstrålar livsenergi. Det är som att växtkraften smittar av sig och jag blir full av inspiration. Idag har jag gjort det årliga besöket på Rosendals Trädgård tillsammans med min kompis Hanna. Det är en lisa för min själ att vara där. Jag mår gott i hela kroppen. Å jag mår gott ett bra tag därefter också. Jag skulle bara ta mig tid att åka dit lite oftare. Minst fyra besök varje säsong. Nu blir det bara ett. Det finns så ljuvliga blommor i så maffiga färger att man blir alldeles tagen. Se bara på denna vackra Blomma för dagen som fanns i ett av växthusen.



Kan man bli annat än hänförd? En sådan skulle jag vilja ha längs staketet. Jag har så mycket sniglar att jag är högst osäker på om de skulle klara att ens gro innan de blev uppätna. Kampen mot mina bruna inkräktare fortsätter. Kanske gjorde den ihärdiga jakten i våras nytta. Vi tog en massa småsniglar. Sedan har vi varit noga med att sätta ut ölfällor till dem. Det verkar helt enkelt inte finnas lika många i år som förra året. När jag kom hem från min utflykt idag gjorde jag i ordning nya ölfällor. Sedan sa jag: "Kom mina små sniglar så ska ni få bada bubbelbad!"

2 kommentarer:

Hanna sa...

Den där härliga blå färgen gör mig alldeles glad i själen!
Kram på dig pinglan :)

Mona sa...

Ja visst är den vacker! Jag tror inte jag kan se mig mätt på den.
Kram / Mona