söndag 27 juli 2008

De senaste dagarnas...

...ledighet har varit riktigt heta. Ca 30 grader i skuggan. Jag påbörjade ett nytt stickprojekt i onsdags. Det har varit en lagom ansträngande sysselsättning i skuggan. Den här gången är det vantar i hästskomönster. I torsdags kom fästmannen hit. Det var dryga 1 1/2 vecka sedan vi sågs. På fredagen begav vi oss till Tullinge flygfält där den Motorhistoriska Marknaden ägde rum. En gigantisk stor marknadsplats med allt man kan tänka sig att hitta från skruvar och muttrar tillhörande olika motordelar till regelrätta loppisfynd som stuvbitar, porslin och sticknålar. Jag hittade strumpstickor nr 2 som jag letat efter till mina vantar och så hittade jag en sak till men det ska bli en present så det säger jag inte så mycket om än. När den har överlämnats kommer jag att länka till detta inlägg.

På lördag skaffade vi Mikael en moppehjälm i en MC-butik. Hanna och Magnus med bror Micke och fru Heidi med deras son Andres kom förbi och lånade uppfarten. De skulle fixa något med bromsarna på bilen. Jag hade nykokt körsbärssaft att bjuda på i värmen.

Imorgon är det åter arbetsvecka. Fem veckor har jag haft förmånen att vara ledig. Det har varit underbart! I synnerhet den här sista veckan blev ju en bonusvecka. Visst, det ska bli kul att komma tillbaka och träffa arbetskamraterna men jag skulle faktiskt kunna tänka mig att vara ledig ett par veckor eller någon månad till. De här två senaste veckorna när jag i princip bara varit med mig själv har jag verkligen haft tid att tänka. Jag har funderat och under tiden har tankarna börjat ta form av VAD och HUR jag vill göra med en massa saker. Det där låter så flummigt men jag ska försöka förklara. Så länge jag har folk runt omkring som, i all välmening, ger mig en massa förslag på olika saker så trycks mina egna tankar och funderingar undan. Jag behöver helt enkelt lite tid för mig själv för att "hitta" vad jag vill. Sedan när jag väl vet vad jag vill göra diskuterar jag gärna och spånar med andra om hur man kommer dit man ska.

Imorgon ska jag alltså upp och jobba igen. Nästa sommar vill jag vara riktigt långledig. Tre månader skulle passa tycker jag. Under hösten och vintern får jag väl fundera på hur jag ska bära mig åt för att det ska kunna bli verklighet.

Inga kommentarer: