fredag 11 juli 2008

Sent om sider...

...somnade jag igårkväll. Jag kan inte dricka kaffe senare än halv sju på kvällen. Så småningom gick det att sova men bara till ca halv sex då jag väcktes av att innehållet i magen gjorde sitt bästa för att hitta ut. Det gick som tur var över efter en kallsvettig stund på toa. Sedan sov jag sött till klockan var över nio. Jag var trött men steg ändå upp. Jag har varit trött mest hela dagen och därför har jag även uppfattas som stingslig från vissa håll. Efter lite glass, godis, mat och McDonaldskaffe blev jag dock piggare och det goda humöret började återvända.

Ikväll har vi varit på V65 på Romme. Det enda lopp jag hade siktat in mig på vad jag skulle spela missade vi tyvärr. Det loppet höll just på att avslutas när vi kom dit. Vi hade inte riktigt koll på tiden eller så var vi felinformerade från nätet eller så hade vi sett fel eller nåt. Jag hade tänkt spela en tjuga både på plats och vinnare på den hästen som vann. Det hade gett tillräckligt mycket pengar för att jag hade kunnat spela obekymrat resten av kvällen och kommit därifrån med +-0 i spelkassan. Nu blev det inte så. Det är väl inget att hänga läpp för men lite retfullt var det.

En jättebra sak som hände idag var att väskan jag köpt av Anna anlände med posten. Den är precis så fin som jag trodde den skulle vara, bara lite större. Jag skyndade mig att packa mina kläder som jag skulle ha med mig till Smedjebacken över helgen i den istället för i resväskan. Nu har vi anlänt Smedjebacken och ett välvädrat hus. Vädringsfönstren har stått öppna i en vecka. Det är sent och jag ska försöka haka på det sömntåg som just nu passerar.

Inga kommentarer: