lördag 5 juli 2008

Det har varit en ledig...

...dag idag. Ledig var jag väl igår med men då åkte vi bil mest hela dagen. Jag och Martin åkte hem till mig. Det var väldigt varmt. Trots att vi åkte "avtakat" med miss Charleston behövdes inga långärmade tröjor. Jag gillar när det är så. Vi kom hem vid halv femtiden. Katten Simon brukar möta oss så fort vi varit borta. Ingen katt någonstans. Lite senare gick jag ut för att leta utan resultat. Vi var till och med en sväng bort till Getingstigen där han bodde förut. Där var han inte heller. Det var bara att åka hem och försöka ha is i magen. Efter en stund kom han äntligen. Jag var tvungen att ge honom en stor kram.

En annan filur som fick komma hem till slut var Dino, dinosariedraken jag vann i Annas lotteri. Nu sitter han på min säng i sällskap av Kadaffi och vovven. Han är onekligen ett färgglatt inslag.

På eftermiddagen idag vann vi på travet. 6 rätt hade vi men det blev inte mer än 66 kr. Det var bara ogjort att vi hade haft 7 rätt. "Vår" häst förlorade med ett huvud. Otur! Hanna och Magnus kom förbi och åt mat. Det blev grillade kotletter, pommes frites, potatissallad, vanlig sallad och bearnaissås. Gott! Ikväll har jag börjat provsticka från min bok om Gotländsk Sticksöm. Det är ett tag sedan jag stickade spetsstickning men det ska nog gå. Jag märker att mina ögon är äldre när jag sitter framför tv:n och stickar. Snabba växlingar mellan tittande på tv:n och stickningen ömsom beskrivningen låter sig inte göras. Jag tror mer på att ha musik eller andra pratande människor som sällskap än ett tv-program med text. Jag tänker mer och mer på den där handtverkshelgen jag funderade på förut. Jag fick ju i alla fall en intresseanmälan, Erika. Vi får väl se vad det blir. Med endast Erika som gäst blir det i alla fall lättordnat. Å om vi har trevligt en helg med hantverk så kan det säkert sprida sig och vi blir fler till nästa gång.

Inga kommentarer: