onsdag 9 maj 2007

Värme

Det är idel kändisar som jag får äran att jobba tillsammans med. Idag dök Henrik Norell upp. Han ska vara på mitt labb den här och nästa vecka till att börja med. Det var kul att träffa honom. Mina övriga arbetskamrater tror snart att jag känner varenda en. Men det blir ju så när ens gamla arbetskamrater har spritts för vinden men ändå hållit sig kvar inom samma företag. Då stöter man på dem lite överallt. För övrigt har jag mätt temperaturen en dm ner i min kompost. Där är 49 grader. Det bara ångar ur den. Tänk om det skulle gå att nyttja den värmen på något vis...

6 kommentarer:

Ingalill sa...

Kul med gamla bekanta!

Häftig värme i komposten........ inte visste jag att en sådan blev så varm.
Kram Kram

Anna Stilla sa...

Man kanske kan vaddera jackor med komposten?

Kram

Mona sa...

Ingalill: Komposten är en sk varmkompost och ska vara alldeles för varm för exempelvis maskar, ca 60-70 grader. Det är mikroorganismer som bor i den. Kom hit så ska jag hålla föreläsning för dig.

Anna: Under sk brainstorming kan även mindre bra idéer dyka upp. Det här var nog en sådan idé :-)

Ingalill sa...

Kommer på lördag om hals och öra fixar en promenad.

Tack för samtalet idag.. det var kul att höra ifrån dig! Det är bara så tyst på dagarna när barnen är i skolan........ hunden är varm och go men mycket till att prata är han inte!
Kram

Anna Stilla sa...

Och jag som tyckte att begreppet ekologiskt tänkande låg dig nära hjärtat ;)

Mona sa...

Anna: du har alldeles rätt. Jag satsar på att så småningom bo i ett kristet ekohem. Det fattas en sambo för att det ska bli fullständigt. Men jag är en god bit på väg :-)