måndag 28 maj 2007

Tillbaka till vardagen

Ny vecka på jobbet. Den här veckan ska jag väl lyckas jobba 40 timmar i alla fall. Det har varit svårt att få ihop det med alla ledigheter i form av röda dagar mitt i veckan. Visserligen hade jag jobbat ihop till fredagens ledighet men ändå. Det är bara fyra dagar kvar på månaden måndagen inbegripen. Det var lugnt på jobbet. Jag passade på att busa med mina före detta arbetskamrater. Jag klistrade in två kort från fredagens diplomering och skrev ut det på deras skrivare med en hälsning från mig. Begos hade visst blivit lite fundersam. Mina nuvarande arbetskamrater har beundrat mina bilder och själv har jag kännt mig som en skrytfia när jag malligt har tittat på mig själv på datorns skrivbordsunderlägg. Jag skickade infon om Proffice Öppet Hus på torsdag vidare till min gamla lärare Sara samtidigt som jag talade om att jag nu hade varit på diplomering. Ingen av mina gamla lärare var där och det tyckte jag var lite dåligt faktiskt. Men jag hade ju kul och det var huvudsaken. Här hemma fortsätter min kamp mot sniglarna. Igårkväll var jag ute och fick ihop en påse, Martin var ute lite senare än jag och plockade och han var ute en sväng i morse i regnet också. Ikväll har jag också gått på jakt. Stora, feta och äckliga är de. Martin kom på den goda idén att när jag frusit ihjäl dem stoppa ner dem i komposten. De består ju av organsikt material så det måste ju gå. Några nya lär det inte bli av dem bara för att jag stoppar ner dem i en rykande kompost. För inte ens sniglarna går att väcka från det döda.

4 kommentarer:

Hanna sa...

Du får sätta snigelestängsel runt rabatterna. Då får du stekta sniglar i komposten.

För övrigt tycker jag att det är jättefrustrerande att jag inte kan läsa inlägget jag kommenterar samtidigt som jag kommenterar dem. Jag behöver titta tillbaka på det som skrivits ju!
Vi får ta och fixa till det snart tycker jag. Det och länkarna som du fortfarande inte fått på plats ;)

Anna Stilla sa...

Hej!

Ett litet tips till Hanna:

Ovanför alla kommentarer finns det en länk "visa ursprungligt inlägg" och då kan man läsa inlägget samtidigt som man kommenterar.

Kram på Dig Mona
Anna

Mona sa...

Tack Anna för tipset till Hanna! Men jag borde nog få ordning på länkar och annat :-)

Hanna sa...

O, den har jag inte ens tänkt på. Fanns inte när jag skaffade min blogg och det där men nymodigheter vet du. Det tar tid innan jag lägger märke till dem ;)
Tack, tack!

Men som sagt, det är ingen ursäkt för avsaknaden av länkar odyl ;)