tisdag 1 maj 2007

Energi i vardagen

Min mor och far har varit och är fortfarande på besök. Som alltid när de kommer händer det en hel del av ordning och reda i mitt hus. De kastar och sorterar, gödslar och klipper buskar och andra växter. Kort sagt är de väldigt energiska. Dumt nog känner jag att jag också måste vara så där händelserik. Det orkar jag inte riktigt med. Sviterna från min tvärnit innan den berömda väggen lever fortfarande kvar. Det blir helt enkelt för mycket ibland. Jag måste få ta ställning till saker i lugn och ro istället för att stressa fram beslut. Det blir sådan konstig mix av känslor. Samtidigt som jag är jätteglad över mammas initiativförmåga, det blir faktiskt väldigt mycket gjort och dessutom blir det nästan alltid bra, så blir jag sur och tvär när jag inte orkar med och det är ganska ofta. Vad har så hänt? Mikael har flyttat ner i källaren, jag har flyttat in i hans gamla rum, nyponhäcken är nersågad och flisad, staketet är målat, vardagsrummet är återställt till ursprungligt skick, blommorna där i är kapade mm mm. Igår var vi på shoppingrunda efter besöket på tippen. Jag köpte en hopfällbar skottkärra. En skottkärra har jag länge önskat mig. När barnens pappa flyttade härifrån för nio år sedan upptäckte jag en dag att han hade tagit skottkärran med sig. När jag frågade varför sa han att jag inte behövde någon. Ack så fel han hade. Nu har jag äntligen en alldeles egen.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Har man en trädgård behöver man en skottkärra, så är det bara :)

Mona sa...

Inte om man heter Tomas och är mitt x. Då behöver bara han en skottkärra, enligt honom själv alltså.