söndag 27 maj 2007

Helgen som blev kvar

Efter tilldragelserna i Stadshuset var jag som jag skrev ganska mör. Lördagen gick åt till att pusta. Efter en lång sovmorgon åkte vi in till Södertälje för att se om vi kunde hitta en födelsedagspresent till Martins dotter Micaela. Hon fyller 20 snart och behövde en bättre present. Jag föreslog ett pärlhalsband så vi gick till Guldfynd. Där hade de ett erbjudande på guldringar med diamanter OCH pärlhalsband tillsammans. Så kom det sig att även jag fick en liten present. Så nu pryds även mitt högra ringfinger av en ring. Den är så jättefin!!! Sedan hämtade vi Mikael som sovit över hos Erika och åkte med honom till Jysk och köpte en fåtölj som Mikael länge önskat sig. Väl hemma monterade Mikael fåtöljen helt själv, jag lagade mat och efter middagen tittade vi på trav, V75. Det blev sex rätt men inte mycket till vinst eftersom våran spik sprack och utdelningen var 22 kr. Det blev bastu på kvällen och sedan lite slötittande på TV tills vi hörde en helikopter svepa över taknocken. Det hördes som att den landade mitt i villaområdet så vi gick dit för att se vad som stod på. Där stod en ambulanshelikopter mitt i korsningen Tellebyvägen/Smedjevägen. Vi blev inte så mycket klokare av att stå och titta så vi gick hem igen.

Idag tog vi tag i plätten som lekstugan stått på. Jag lyckades sälja den i förra veckan och i torsdags blev den hämtad. Vi rensade bort lite ogräs och hällde på jord och sådde gräsfrön. Sedan åkte vi till Tomas, pojkarnas pappa, för att hämta lite spel som pojkarna glömt och sedan till graven. Det är ju morsdag och Martin ville tända ett ljus för hans mamma och jag passade på att besöka pojkarnas farmors grav med några syrenkvistar.

Idag var det även Elitloppsdag så vi passade på att spela 50 kr på fel häst. Vi konstaterade att om vi hade satsat på rätt häst så hade det ändå inte gett just mer än pengarna tillbaka så det gjorde väl inte så mycket. Nu ska jag gå ut och se om jag hittar några sniglar. Jag har förklarat krig mot dem sedan de åt upp mina solrosor två dagar efter att jag hade planterat dem. Önska mig god jaktlycka.

Inga kommentarer: