lördag 12 maj 2007

Först till kvarn...

Redan 09:40 var de första loppiskunderna på plats. Själv satt jag i godan ro och pratade i telefonen. Tio minuter senare öppnade jag garageportarna och kunderna lät inte vänta på sig. Precis som förra gången var det vinylskivor, barnböcker, videoband och cd-skivor som gick bäst. 600 kr plus gick vi och det har pojkarna och jag kommit överens om att skall läggas till Legolandskassan. Vi ska åka till Legoland i slutet av sommaren och då är alla extra små inkomster bra att kunna ta till. När loppisen var slut kom barnens pappa och hämtade minsta sonen. Äldsta ville stanna kvar för vi ska titta på schlagerfestivalen tillsammans ikväll. Deras pappa tittade sig omkring och frågade om en docksäng som legat och skräpat. Den fick han. Så frågade han om en låda tegel som han också lämnat. Jag visste inte ens om att den fanns. Jag hittade teglet men vägrade att lämna det ifrån mig eftersom jag själv kunde få nytta av det. Då hävdade barnafadern att teglet var hans. I det läget kände jag mig tvungen att upplysa honom om att det var nio år sedan han flyttat och det han inte hade hämtat under den tiden ansåg jag vara mitt. Jag tror jag ska flytta på den där tegellådan så den inte ligger kvar på samma ställe ifall han får för sig att gå in och hämta den när jag inte är hemma. Det har försvunnit saker härifrån förut som han ansett att jag inte "behöver", som skottkärran, multistegen i aluminium mm.

3 kommentarer:

Hanna sa...

Jag ber om ursäkt för att jag inte dök upp som jag sa att jag skulle men jag har legat nerbäddad med något som halvt liknat migrän och halvt bakfylla...
Jag vet dock inte på vad jag blivit bakis. Tårta?

Ingalill sa...

Och inte kom Sara och jag iväg dit heller! Vi gick sent om sider åt andra hållet.......

Som sagt var: Stå på dig annars står någon annan snart på dig! Sicka dumheter att komma och påstå att teglet är hans efter så många år!
Kram

Mona sa...

Lugn, bara lugn, det finns en massa saker kvar. Special price for you! :-)
Kram till er båda