söndag 20 maj 2007

Restaurangval

På fredag ska jag gå på diplomering i stadshuset i Stockholm. Eftersom mina klasskompisar för länge sedan har varit på den ceremonin bestämde jag att endast deltaga i själva diplomeringsceremonin och hoppa över banketten. Dels är det svinigt dyrt, för mig och fästmannen går det lös på 1400 kr enbart i mat. Därtill kommer frackhyra med tillhörande lackskor för Martin. Det känns bättre att gå ut på flott restaurang och äta för oss själva. Då räcker det med vårdad klädsel. Nu har frågan kommit till vilken restaurang vi ska gå. Vi vill ju äta gott och på något ställe som har duk på borden och linneservetter. Jag kommer att bära lång klänning och Martin kostym så jag vill ju inte gärna hamna på ett pizzeriahak. Den Gyldene Freden lät som ett bra alternativ till stadshusets bankett ända till jag såg menyn. Jag tyckte inte den var riktigt tilltalande. Då kikade jag på Gondolen istället. Jag blev inte så impad där heller. Nu har jag tittat på Fem Små Hus. Där möjligtvis hittar jag vad jag söker men jag är ännu inte riktigt nöjd. Finns det någon som vet något bra ställe att äta på?

3 kommentarer:

Ingalill sa...

Diplomering? Vad har jag missat nu?
Nä inget resturangtips härifrån tyvärr!
Kram

Mona sa...

Jag tog min ingenjörsexamen för tre och ett halvt år sedan och har inte masat mig iväg på diplomering ännu. Men nu ska det bli av.

Hanna sa...

Jag tycker att ni ska äta på Lux Stockholm, restaurangen min kusin jobbar på.
Fast då går det nog också loss på 1400... Minst.