måndag 7 maj 2007

Splittrat huvudbry

Mina små(?) söner 12 och 14 år gamla hade idag till skoluppgift ett dagsverke som kunde inbringa 100 kr vardera. Pengarna ska skänkas till en skola i Albanien. Jag hade lovat båda pojkarna att de skulle få gräva bort hallonhäcken. Den ger bara maskätna hallon nu för tiden och är bara tråkig och ful. Jag vill ha en eternellrabatt där istället. Till sönernas stora besvikelse regnade det i morse. Då är det inte alls lika kul att vara ute och gräva. Snabbt bestämde jag via telefonen på jobbet att de skulle städa huset istället. Detta var nu lättare sagt än gjort för pojkarna. De hann ringa väldigt många gånger och fråga om än det ena än det andra. Kort sagt hade jag behövt vara hemma och arbetsleda istället för att vara på jobbet och försöka lära mig nya saker. Mitt i allt ihop var min fästman på anställningsintervju för ett jobb här i närheten. Får han det innebär det att vi blir sambos mycket snabbare än vad vi kunnat ana. Även det har hållit mina tankar allt annat än fokuserade på jobbet. Men jag hade ett bra och trevligt samtal med min chef idag där jag fick reda på att jag nästa vecka får en nygammal arbetskompis. Ny för att han blir konsultkollega och gammal för att han redan varit min kollega på min gamla arbetsplats.

7 kommentarer:

Ingalill sa...

Men hallå där! hur mycket händer inte hos dig nu då? Sambo minnsann? Kul att höra att ni har sådana planer! Och nyfiken som jag är: Vem är denna gamla kollega?
Kram från hon med ont i mun/hals/öra

Hanna sa...

Jag är också nyfiken! Vem vem vem?
Nej, naturligtvis inte "vem ska du bli sambo med?" för det vet jag ju redan :)
Vem ska du bli arbetskamrat med? Jag tänker så det knakar här.

Kramar från hon som bara sovit 3 timmar de senaste två dygnen.

Hanna sa...

För övrigt anser jag att du ska flytta tillbaka till oss nu när vi också ska ta in en konsult!

Anna Stilla sa...

Hoppas han får jobbet, din fästman alltså! Jag håller tummarna! Kram.

Mona sa...

Det är Skrabb jag ska jobba med. Vem vet Hanna, mitt vad det är blir jag förflyttad till er. I min bransch vet man aldrig säkert, bara ATT man ska jobba :-)

Mona sa...

Tack Anna! Jag tror jag håller tummarna jag med :-)

Hanna sa...

Haha, det va honom jag gissade mig själv fram till precis som jag tryckte på Publicera din kommentar :)