tisdag 8 maj 2007

Loppis på lördag

Så är det bestämt. Det blir loppis på lördag. På garageuppfarten. Vi är ett antal hushåll som vill pröva lyckan att bli av med saker som vi inte längre behöver. Saker som kanske någon annan kan använda ett tag till. På höstens loppis lyckades jag sälja iväg ett par längdåkningsskidor för tio kronor. Mina LP-skivor och barnböcker var det mest åtgång på, å så fick jag iväg barnvagnen, äntligen! Den här gången har jag inte ett riktigt lika stort utbud men ändå tillräckligt som jag på ett eller annat sätt måste bli av med. Det som inte tar vägen hem till någon annan får ta vägen ut till soptippen. Synd bara att det är så svårt att sälja barnkläder. Jag har två sopsäckar pojkkläder, fina sådana, i storlek 130-150. Vet du någon som vill ha så säg till, snarast!

3 kommentarer:

Anna Stilla sa...

Säljer du möjligen någon zebra i år?

Vi är på hajk under helgen så i år kan vi inte närvara och skrämma bort kunder.

Kram!

Hanna sa...

130-150 är ju lite för stort för M än... men jag kanske ska ta mig en titt iaf.

Mona sa...

Anna: Nej jag säljer inga Zebror i år. För säkerhets skulle ska jag ta och sätta upp en skylt med "Zebra Slutsåld". Vad synd att ni inte kan komma förbi! Jag hade sett fram emot att få er som sällskap.

Hanna: Du är varmt välkommen ensam eller i sällskap. Men jag kommer tyvärr inte kunna sälja någon Zebra till dig för den tog slut förra loppisen.