onsdag 16 maj 2007

Airport

Klockan åtta i morse ringde min jobbtelefon. Det var Micaelas mamma. Erika åkte igår till Seattle för att hälsa på hennes aupairande kompis. Hon aupairar visserligen inte längre så hon bor hos en kompis men det skulle tydligen gå bra för Erika att få bo där med. I morse fick jag alltså via Micaelas mamma veta att Erika var framme men att det varit problem vid passkontrollen. Erika hade inte vetat någon vistelseadress att skriva i det gröna kortet så vid passkontrollen hade det varit stopp. Personalen hade gått igenom ALLT hennes bagage. En och en halv timme senare hade hon äntligen fått träffa Micaela och då hade ju givetvis tårarna trillat. Det gjorde de på mig med när jag fick höra vad som hade hänt. Så liten hon måste ha känt sig. När något sådant händer vill man ha en kompis att prata med. Men hon var ju alldeles ensam. Vilken lycksalig tur att hon skulle bli mött på flygplatsen!

På jobbet var allt lugnt ända till det var sen eftermiddag. Då blev vi översvämmade med prover som helst skulle tas omhand genast, registreras och så. Jag tog hand om hälften. Resten tar jag hand om på måndag. Jag ska ha något att göra då med.

4 kommentarer:

Hanna sa...

Så skönt för er att ni har haft det lungt och skönt idag. Vi har blivit hetsade till tusen, endast för den snygga statistikens skull.
F-n va arga vi har varit allihop!
Som tur är blev jag bjuden på lite vin av J efter jobbet. Han tyckte att jag skulle fira mitt frivilligpaket.

Mona sa...

Jaså, ni blir hetsade. Ta det lugnt bara. Ingen ska behöva jobba ihjäl sig bara för att AZ inte kan sköta sin personalpolitik bättre. Om du har gott samvete för den arbetstakt du har, dvs du sitter inte och rullar tummarna och det vet jag att du inte gör så tycker jag inte att du behöver bry dig om den hetsen ett endaste dugg.
Kram på dig

Hanna sa...

Jag skulle vilja se den som inte bryr sig att någon står och hänger över axeln på en för att se hur fort det går...

Mona sa...

Naturligtvis känner jag ju inte situationen fullt ut, jag vet bara hur det gick till ibland när vi var pressade. Jag försökte bara komma med ett gott råd...
Kram i alla fall