tisdag 1 januari 2008

I skuggan av den tid som flytt

Så har vi ett nytt år framför oss. Om jag överhuvudtaget ska önska något inför det nya så önskar jag att det blir precis lika bra som förra året. Det hände visserligen både ris och ros men mest ros. Jag förlovade mig, blev arbetslös, blev anställd igen, fick min första fasta anställning på 10 år, hittade en trevlig sysselsättning i MK, var till Tyskland, Polen, Danmark, Danmark igen och lite Tyskland, pappa fick hjärtinfarkt men klarade sig undan med blotta förskräckelsen, var på min diplomering, fick fira både jul och nyår med fästmannen nära inpå och året avslutades med lösningsmedelsstinkande hus och en söndersprängd brevlåda. Det där sista hände i söndags. Jag hörde att det small till väldigt nära huset men jag såg inget när jag tittade ut genom fönstret. En minut senare konstaterade fästmannen att brevlådan var totalförstörd. Jag ringde polisen i hopp om att kunna stoppa vandalerna så fler slapp få sina brevlådor trasiga. Jag vet inte om det fick någon effekt. Kan tänka mig att polisen prioriterar annat en nyårshelg. Om aftonen på själva nyårsaftonen åt vi fonduegryta, traditionsenligt, för att sedan så småningom se Jan Malmsjö läsa "nyårskolckan" på TV. Fästmannen och jag pussade varandra gott nytt år och skålade i äppelcider. Vi gick ut för att titta på fyrverkerierna som i min mening var överdrivet tilltagna, hälsade på grannarna och gick in och la oss. Odramatiskt! Idag är det lite eftersmällar som viner i luften men min brevlåda kan i alla fall inte bli trasigare än den redan är.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Det är på något sätt skönt att veta att det inte kan bli värre :)

Ett Gott nytt år och en snygg ny brevlåda önskar jag er!

Mona sa...

På fredag får jag en nygammal brevlåda. Fästmannen hade en som de hade backat på av misstag för en kund och fått köpa en ny till. Så snygg vet jag inte om den kommer att vara men i alla fall funktionsduglig.
Kram