måndag 14 januari 2008

Inte så latmaskig

Så känns det som att jag börjar komma på banan igen då. Jag gjorde precis som jag hade bestämt, gick hem direkt från jobbet "utan att passera GÅ", lagade mat och satte mig vid telefonen. Å minsann är jag inte en bit på väg. Nu är det bara att hålla i det här. På jobbet var det som vanligt inte så himlans mycket att göra av "mina" arbetsuppgifter så jag har fått roa mig med annat, hjälpa till lite här och lite där och vips så var dagen slut. Jag tycker det luktar mindre och mindre i mitt hus av den där otäcka lösningsmedelsdoften. Nu kan jag bara känna en svag doft i Mikaels rum och i garaget, kanske i duschrummet. Jag har i alla fall inte vädrat något idag och det är första gången sedan vi kom hem från julfirande som det är stängt. Äntligen ska jag kunna få upp värmen i huset utan att genast behöva vädra ut den igen. Sakta men säkert försvinner det otäcka. Å när det är borta är det dags att byta rum. Jag har blivit lovad äldste sonens rum i gamla gillesstugan i källaren. Jag har haft det rummet förut men var tvungen att lämna det till förmån för ett hemvändande barn. Det ska bli så skönt att kunna gå och lägga sig på helgkvällar utan att bli störd av barn som inte tycker natten är till för att sovas bort.

Inga kommentarer: