onsdag 2 januari 2008

Tillbaka till verkligheten

Arbetsdag, igen! När jag tänker tillbaka på den dag jag gick på julledighet så känns det så kort tid sedan. Samtidigt när jag tänker på vad som hunnit hända sedan dess så känns det länge sedan. En konstig mix! Upplevelsen av tid är verkligen abstrakt. Det var kul att träffa arbetskamraterna igen. Här hemma har det inte blivit mycket gjort efter jobbet. Jag öppnade garagedörrarna stängde vardagsrumsfönstret som stått öppet. Jag öppnade fönstret i källartrappen och fönstret i Mikaels rum så jag kunde vädra ut den lukt som fortfarande dröjer sig kvar. Nu är det kallare ute så det blev snabbt utkylt. Då satte jag på bastun så där har jag suttit och värmt mig tills jag inte orkade sitta längre. Det ska få bli en tidig kväll ikväll. Jag sov inte alltför bra natten som var. Jag får försöka vara lite nyttigare imorgon istället.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Helt rätt att ta det lugnt!
Man måste ju faktiskt inte vara nyttig varje kväll :)

Mona sa...

Nä man behöver inte vara nyttig varenda kväll, men nå'n gång skulle det ju inte skada :-)
Kram