tisdag 8 januari 2008

SL, version 12

I morse var det ett signalfel som gjorde att inga tåg gick mellan Södertälje och Gnesta. På skärmarna stod det att ersättningsbuss skulle komma. Klockan var tio över sex på morgonen. Den tiden på dygnet ska saker bara fungera. Man orkar inte med något strul. Det småregnade och vi ställde oss att vänta på bussen. Efter bara en liten stund kom det en som skulle till Gnesta. Chauffören meddelade att "det rör på sig" så vi väntade vidare i hopp om att en buss som skulle köra åt andra hållet skulle dyka upp snart. Vi väntade och väntade. Klockan blev dags för nästa tåg. Det var också inställt och buss skulle ersätta. Det samlades fler och fler människor på busshållplatsen. När klockan var strax före sju kom det äntligen en buss. Det var samma buss som tidigare men nu hade den varit i Gnesta och hämtat upp folk så det fanns bara ståplatser kvar i den. Vi var resenärer från sammanlagt två tåg som skulle rymmas i en stackars ledbuss. Hur tänker SL? Jag kände att jag när jag kom till jobbet efter 1 timme och 45 minuter var tvungen att skriva till SL och fråga?

Igår var jag på kick off på den nya MK-terminen. Det var i vanlig ordning inspirerande och kul. Min teamleader har nu blivit sales director och det var så kul att fira henne. På något vis känns det som att det inte är helt ok att "bara" vara fristående hudvårdskonsult längre. I och med att min teamleader har hoppat ett snäpp högre på karriärstegen vill jag hoppa efter och hålla jämna steg med henne. Ikväll orkar jag dock inte göra något åt det. Jag är helt slut efter den sena kvällen och den alltför knapphändiga sömnen som blev inatt och sedan en lång arbetsdag med uppstigning klockan fem. Imorgon får jag sätta igång med mina nya mål.

Sent i gårkväll kvart i elva kom mina grabbar hem från sin vistelse i norr hos min syster. Klockan var över 12 innan vi kom i säng. Ikväll ska jag verkligen försöka lägga mig tidigare så jag är pigg i morgon.

2 kommentarer:

Hanna sa...

SL, detta SL...
Hur bra är det när man blir förvånad över att faktiskt hinna med anslutande buss?

Mona sa...

Nja, inte sååå bra tycker jag.
Kram / Mona