torsdag 3 januari 2008

Bästaste grannarna del 3

Nu har mina grannar visat sig från sin bästa sidan igen. Redan i morse när jag gick till jobbet insåg jag att jag skulle ha ett ganska gediget arbete framför mig när jag kom hem. Det hade snöat hela natten och jag fick pulsa i snö hela vägen till stationen och sedan från Östertälje till Gärtuna. När jag så kom hem trött och hungrig efter dagens arbet möttes jag av en renskottat uppfart. Mina nya grannar hade återigen varit i farten. Är de gulliga eller är de gulliga?

Här hemma luktade det som vanligt lösningsmedel så jag ställde upp korsdrag genom hela huset inkusive garaget. Så fick jag gå här i långkalsonger och fleecetröja inomhus men jag börjar bli van. Förresten ringde jag mitt försäkringsbolag idag. Jag ville att någon skulle komma ut och kika på mitt hus. Jag blev hänvisad att ringa Anticimex och där fick jag upplysningen att de så gärna skulle komma ut och ta ett luftprov för 5500 kr som sedan skulle ligga på analys i tio dagar. Vid fråga om min försäkring skulle kunna tänkas täcka en sådan utgift fick jag till svar att det berodde på vad man kom fram till. Är det trots allt något som har sprungit läck som jag ännu inte upptäckt får jag stå för hela kalaset själv. Jag tror jag väntar och fortsätter att vädra istället. Det luktar ju inte mer nu än det gjorde i början utan mindre. Så småningom kan jag kanske svälta ut lukten. Innan jag låter någon ta ett dyrt luftprov här så ska jag vara helt säker på att jag inte själv kan åtgärda problemet.

2 kommentarer:

Anna Stilla sa...

Tänk att det finns sådana människor. Bra att du skriver om dom för ibland tappar jag helt tron på mänskligheten.

Jag följer jakten på lukten med spänning. Jag skulle nog bli helt galen om det luktade och jag inte visste vad det var. Men det är mitt kontrollbehov som spökar :)

Själv gick jag runt här hemma och kände en svag vaniljliknande doft. Oftast luktar det killparfym som våra yngre killar häller över sig. Men vanilj? Jag gick och letade. Och jag hittade! Det var hyacinten i en julgrupp som hade slagit ut. Nu luktar det väldigt mycket. Att en liten blomma kan sprida sådana härliga dofter....

Mona sa...

Ja, blommor kan dofta otroligt mycket. Vi kunde aldrig ha hyacinter när jag var liten för pappa fick ont i huvudet av den underbara doften. Tack för feedbacken.
Kram / Mona