lördag 12 januari 2008

Nu är glada julen slut, slut slut...

Idag städar jag bort julen. Alla tomtarna får nu sova i drygt 11 månader innan nästa tjänstgöring. Viken fantastiskt tröttsam vecka det varit! Jag som var så full av energi i måndags började krokna redan på tisdageftermiddag för sjunka ihop till en liten hög fram emot fredag. Jag har inte ens orkat blogga ordentligt. Ett brödrecept är ju precis vad folk vill läsa(?), även om just det här var efterfrågat. Bättring! Men vad gör man när krafterna bara sviker och man är så trött att man bara vill tjura? Man gör så lite som möjligt! Gillar läget helt enkelt. Fast det var ju inte särskillt bra för mina affärer förstås. Veckan som var skulle jag ju grunda för de kommande två veckorna. Det blev inget av det om jag inte tar mig i kragen imorgon. Idag städar jag bort julen och vädrar i vanlig ordning. Brödet jag bakade tryter men jag tycker ändå att det har räckt länge. Jag gav bort ett av lantbröden till fästmannen och ett åt Hanna. Dags att baka nytt. Jag har redan sett ut vilket recept jag ska baka av den här gången. Det kräver att jag börjar förbereda redan ikväll. Men innan jag kan börja måste jag handla. Mot ICA!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra recept på matbröd vill man alltid ha...Därför är det alltid rätt att dela med sig på nätet :-)
Tack!

OM det kan vara någon tröst, så är faktiskt hela samhällsinsitutionens lärarrum i Sala befolkat av trötta zombier, som sörplar kaffe i vild förtvivlan och förhoppning, att de av lite extra tillskott av koffein ändå ska få upp ångan och hålla sig vakna en halv dag till.

Jag tror folk ÄR trötta så här års.

Det är en naturlag, och om det sedan beror på mörkret eller vitaminbrist - det vete fåglarna. Faktum är att luften går ur de flesta när de ska städa undan julen!

Kram! Och håll ut! Våren är på "G"!

:-)

Mona sa...

Tack! Det värmer att höra(läsa). Det dämpar onekligen samvetet att ha något att skylla på. Faktum är att alla på mitt jobb också druckit kaffe i mängder av samma anledning som på ditt jobb. Fast jag tror den stora boven heter mörker. Det var extremt lite soltimmar i december i år. Nästa sats bröd är på G :-)
Kram Mona