söndag 30 december 2007

Skövde tur och retur

I morse flydde vi vårt illaluktande hus. Nå, flydde och flydde men skönt var det att ha en anledning att ge sig iväg. Fästmannen har köpt Erikas TV som står i hennes lägenhet i Skövde så vi skjutsade hem henne samtidigt som vi hämtade hem TV:n. Att den skulle stå i mitt vardagsrum förstod jag inte förrän Martin hade packat upp den och placerat den där gamla TV:n stod. Jag tackar och tar emot. Den gamla kan alltid få plats i något av de andra rummen. När vi ändå var på plats i Skövde så hjälpte Martin Erika att få upp hennes jallusier och en gardinstång. Stackarn bor på nedre botten med full insyn. Det gick bra att bo så från början för då växte buskar på 1 1/2 m utanför. Dom klipptes ner i höststädningen av Skövdebostäder så sedan dess har Erika haft 100 % insyn. Bara en exibitionist kan tycka att det är kul att bo så.

Nu är vi hemma igen. Lukten sitter fortfarande i. Å andra sidan har vi ju inte kunnat vädra ordentligt på hela dagen. Lukten har visserligen ändrat sig från att ha varit klart och tydligt tungt oljebaserat till en något lättare formula. Å andra sidan tycker jag det sticker i min näsa mer nu. I morgon blir det stora röjningen av de delar av huset som luktar mest. Hittar vi inget då och lukten fortfarande inte tenderar att minska så får jag nog ringa efter hjälp. Det är nyårsafton imorgon. Det finns betydligt billigare dagar att störa fackfolk.

3 kommentarer:

Hanna sa...

Vi träffas alldeles för sällan! Jag hade ingen aning om att E bor i Skövde ju!

Ingalill sa...

Gott Nytt År önskar jag dig!


Nä inte jag heller.. att E flyttat. Tycker inte det är längesedan du pratade om stövlar/väskor som lånats och hämtats tillbaka.

Mona sa...

Erika bor i Skövde sedan i höstas. Hon går utbildning, annars hade hon nog inte hittat dit. Ett sammanträffande är att de gjort högskola av fästmannens gamla regementesbyggnader. Nu har de två inte bara födelsedagen gemensam utan även att de vistats i samma lokaler i ungefär samma åldrar.
Gott Nytt År på er båda!
Kram