söndag 1 juni 2008

För den som undrar...

...vart jag tog vägen kan jag tala om att vi firat majs födelsedagar färdigt nu. Däremellan har det varit mycket och känns som att det fortfarande är ett tag till. Nu handlar det mest bara om att ta hand om det som släpat efter och som jag inte hunnit med under de senaste hektiska veckorna.

Efter Erikas födelsedag var det dags att fira fästmannen och sedan fick vi besök av Keith med dottern Libby från NZ. Det var så trevligt att äntligen få träffa dem. Så kom det sig att jag och fästmannen fick vara turister i Stockholm. Det är trevligt för man tar sig sällan tid till att titta på typiska turistattraktioner annars. Jag har lagat svensk mat men sista kvällen fick jag hjälp vid grillen och Keith gjorde en jättegod potatissallad. Är man kock så kommer man nog inte undan att hjälpa till med matlagningen om man vistas en tid hos någon. Fyra dagar går så fort. Snart stod vi på Arlanda och sa hejdå åt varandra. Jag sökte upp en toalett och böt om till MK-dress code. Sedan åkte jag till Stockholm, fördrev ett par timmar innan jag mötte upp en kund som jag vill ska bli konsult och så gick vi på gästkväll där vår nya National Sales Director skulle framträda. Det var riktigt kul att träffa henne. Min eventuella konsult vann ett läppstift och hon sken som en sol hela vägen hem.

På onsdag förra veckan hade jag Hanna hemma på middag. Det var jättekul att träffa henne. Jag har läst i hennes blogg att hon kallar mig för "sötaste Mona" titt som tätt. Det är gulligt gjort av henne tycker jag och jag blir så glad när jag läser det. Fast det utlovade vinet lös med sin frånvaro. Jag var trött och pojkarna var hemma. Dessutom bjöd jag på fisk och då passar rött vin bättre en annnan gång. Jag tror jag ska bjuda hem mig till henne snart och ta med mig den där vinflaskan istället. Flaskan fick jag av en annan väninna för att jag tidigare i månaden lånade ut en bit av min uppfart till hennes bil. Ekologiska druvor och fair trade är det på det vinet. Förhoppningsvis kommer det kännas bra att dricka det också.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Sötaste Mona vinet gör sig perfekt på min balkong en varm kväll i juni, det kan jag lova! :)

Kram

Mona sa...

Tack Hanna för god mat, trevligt sällskap och en underbar utsikt från din balkong högt över trädtopparna, en varm kväll i juni, vinet inte att förglömma!
Kram / Mona