söndag 11 maj 2008

Idag har vi firat...

...Erikas födelsedag. Hon var hemma och bakade hela dagen igår så det blev nästan samma dignande kakbuffé som på Taxinge. Vi har sjungit och hurrat. Jenny och Ebba med familj kom och firade. Det var jättekul att träffa dem. Å när pappa Thomas åkte hem så följde pojkarna med utan att jag behövde argumentera med någon av dem. Det är sen söndagkväll. Helgen har gått fort men varit händelserik. Imorgon ska fästmannen på anställningsintervju för ett jobb i närheten. Tänk om livet kunde bli så underbart att vi kunde få bo under samma tak.

På kvällen skjutsade vi Erika till tåget och sedan har vi bara njutit av en helt underbar kväll. Det är ljummet i luften, sniglarna harfått ny öl i deras hink och tvätten häger ute i natten.

4 kommentarer:

Sömsmånen sa...

Jag tycker du säger det så klokt i ditt "brevhuvud" eller vad det heter, överst på bloggen: Det är ingen konst att glädjas över de stora händelserna....konsten är att se och fröjdas över de små skeenden - ungefär så, om jag minns rätt. Idag behöver jag påminnas...

Mona sa...

Tack Anna! Det värmer att det finns fler än jag som tänker på detta vis.
Kram / Mona

Hanna sa...

Mona, nu har måste du ju ha firat färdigt!

Mona sa...

JA, nu har vi firat klart. Det sista födelsedagskalaset var igår.

Kram / Mona