tisdag 6 maj 2008

Strax utanför trappan ner till pendeltågstunneln...

...i Järna hänger en massa skor i sina skoremmar över en telefonledning högt uppe i luften. För en tid sedan hängdes de första paret dit. Sedan kom två par till. Dessa togs ner, av "ordning och reda"? Nu efter Valborgsmässo-/1:a maj/Kristi himmelfärdshelgen pryder 10 par skor samma telefontråd. Jag brukar inte gilla meningslösa aktiviteter men den här gången kan jag inte låta bli att le. Jag ler åt det tokiga i hela projektet. Att ett par skor hamnar där är väl en sak. Personen som ägde dem kanske gjorde som min minsta son när han "tappade" en strumpa upp i en snurrande takfläkt förra sommaren... När 10 par skor hänger på rad efter varandra blir jag mer full i skratt men samtidigt fundersam och undrande. Så som det ser ut nu liknar det mest en installation. Konst väcker tankar och de här skorna får mig att fundera och undra. Är det Anonyma Konstnärer som varit i farten igen?

6 kommentarer:

Hanna sa...

Först rondellhundar sen telefonledningsskor ;)

Så länge man inte förstör tycker jag att sådana påhitt kan vara rätt kul.

Mona sa...

Dom är underbara! Du får komma hit och titta.

Kram / Mona

Hanna sa...

Det får jag lov att göra!
Jag har för övrigt en liten present åt dig :)

Anna Stilla sa...

Sånt tycker jag är bara roligt. Så länge man inte förstör för andra så klart.
Finns det nappträd så finns det väl skotelefonledningar :)

Kram
Anna

Ingalill sa...

Såg "installationen" idag. Medan övriga resenärer inte ens höjde blicken dit upp så var jag ju tvungen att titta ordentligt.
Hade nog missat detta om jag inte hade läst om skorna.
Kram kram

Mona sa...

Kul att du såg dem Ingalill! Alltid roligt att få berika andra människor. Men jag måste få dementera. Det är åtta par som hänger där, inte tio.
Kram / Mona